<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=voorschotensekrant.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Logo voorschotensekrant.nl
Ondernemer in beeld

Afvallen ons belangrijkste voornemen in 2018

Nieuw jaar, nieuwe start. Wat vinden we voor dit jaar belangrijk en willen we voor elkaar krijgen? Voor 2018 blijkt uit onderzoek door ING dat nog altijd de top drie van meest genoemde goede voornemens zijn: 1. Meer sporten/meer bewegen (door 28% genoemd) 2. Minder druk maken (26%) 3. Afvallen (25%) Bijna drie op de tien Nederlanders wil betalen voor hulp om het goede voornemen vol te houden.

Afvallen blijft het belangrijkste goede voornemen
Op de vraag wat het meest 'belangrijke' goede voornemen is, scoort 'afvallen' voor het vierde opeenvolgende jaar het hoogst. 'Minder druk maken' lijkt aan een opmars bezig. Dit voornemen stijgt voor het tweede jaar op rij met een procentpunt en eindigt als derde belangrijke voornemen, na 'meer sporten/meer bewegen'.

Dit jaar gaat het WEL lukken
Tja, en hoe ga je dat dan aanpakken? Weer een dieet? Razendsnel afvallen en dan terugvallen in je oude patroon en met rente weer aankomen? Toch weer een abonnement op de sportschool? En dan na een paar maanden ontdekken dat je weer sponsor bent geworden in plaats van frequente bezoeker… Ingesleten patronen doorbreken is MOEILIJK! Zeker als je dat wilt doen terwijl je een druk leven hebt: werk, kinderen, sociale contacten, huishouden… Maar het kan WEL! En makkelijker dan je denkt. Honderden mensen gingen je al voor. Train jezelf een gezondere leefstijl en je vindt een nieuwe balans waarin je gezonder eet, meer beweegt, ontspanning vindt en dat allemaal passend in je huidige leven met al je verplichtingen. Bovendien gaat het afvallen dan vanzelf en dat was notabene het belangrijkste voornemen!

Samen afvallen zonder dieet:
Spannend en Succesvol!

Vorig jaar heeft de eerste groep de training 'Samen afvallen zonder dieet' doorlopen. Dat was behoorlijk spannend! In een groep delen dat je jezelf te zwaar vindt. Delen dat je snaaibuien hebt als je moe uit je werk komt. Of toegeven dat één dropje echt niet lukt, dat dan die zak gewoon leeg MOET! Na vijf minuten bleek het ijs echter al gebroken. De wederzijdse herkenning, het feit dat je niet alleen staat hierin, dat je allemaal min of meer tegen dezelfde problemen aanloopt, was zo FIJN! De training doorloopt een programma met daarin ruimte voor wegen, meten, ervaringen delen en vooral ook met elkaar aan de slag. Concreet leren over gezonde voeding, beweging en motivatie. Valkuilen en verleidingen leren overwinnen. Emotie-eten de baas worden en gewoontes doorbreken en ombuigen naar gezondere routines.

Voor de rest van je leven
op een ander spoor verder

Jolanda vertelt: "Mijn lifestyle trainer Geraldine Schoonderbeek is de meest positieve, vrolijke en fijne coach die je je maar wensen kan.

Mijn aanbevelingen voor dit programma :
Goede tips, waar je de rest van je 'gezonde' leven iets aan hebt.
Samen afvallen, in ons geval, werk te heel motiverend.
Niet alleen voeding, beweging maar ook de innerlijke mens krijgt aandacht.

Jacqueline vult aan: "Het is heel waardevol in een groep met lotgenoten je doelen en valkuilen te bespreken. Waar de focus niet ligt op een dieet maar op een veranderde denk- en eetwijze. Geraldine weet je op een positieve manier te motiveren tot het nadenken over wat je eet en waarom je wat eet…..Ze geeft je inzicht in je eetpatroon en laat je ervaren hoe diep soms de pijn zit van het overgewicht.


Geraldine  nodigt je uit voor de introductieworkshops op woensdagavond 24 januari van 19.30 - 22.00 uur of vrijdagochtend 26 januari van 9.15 - 11.45 uur. Je bent van harte welkom!
www.geraldineschoonderbeek.nl


<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=voorschotensekrant.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Meer berichten