Het roer om: never waste a good crises
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=voorschotensekrant.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Logo voorschotensekrant.nl
<p>Bernie Mulder en Ludo Hermans zagen zich door Corona gedwongen het roer om te gooien en met succes! Foto: PR</p>

Bernie Mulder en Ludo Hermans zagen zich door Corona gedwongen het roer om te gooien en met succes! Foto: PR

(Foto:)

Het roer om: never waste a good crises

Hun harde werk en investering betaalde zich begin 2020 uit in een ‘booming business’. Voorschotense Bernie Mulder en Ludo Hermans, eigenaren van het Evenementenreisbureau Events Travel zagen de toekomst zonnig in. Vanwege het EK voetbal en de Olympische spelen zou 2020 een topjaar worden voor hun bedrijf.

Uit de Voorschotensekrant van 20 november

Met 85 man in dienst draaiden zij op volle toeren om reisorganisaties, internationale voetbalclubs en individuele klanten te bedienen in de evenementen reismarkt. Maar toen werd het 9 maart, in één klap maakte Corona een eind aan het succes van Events Travel. Negatieve reisadviezen, het stilleggen van de voetbalcompetities en het afblazen van concertreeksen: er werd niet meer gereisd, opdrachten werden geannuleerd en er kwamen geen nieuwe meer binnen. ‘De meeste mensen die bij ons werkten kozen eieren voor hun geld en gingen aan de slag bij bedrijven als Nuon en Cool Blue, met hun ervaring met inkoop, verkoop en logistiek vond iedereen gelukkig ander werk’ vertelt Bernie Mulder.

Maar een ondernemer zou geen ondernemer zijn als hij geen nieuwe kansen zou ruiken, zo ook Bernie Mulder en Ludo Hermans ‘ Wij gingen bij onszelf te rade, ‘wat kunnen we en waar zijn we goed in’, en besloten het roer om te gooien. We wilden andere bedrijven een dienst aanbieden waarmee wij ons eigen bedrijf succesvol hadden gemaakt, namelijk online marketing en webdesign met tools als SEO, SEA, UX en UI, deze tools zorgen ervoor dat je vindbaar bent op internet. Zo ontstond het online marketingbureau VerseKrachten.

Weer hadden de heren een gat in de markt ontdekt. Want wat bleek, veel ondernemers zagen hun winkelverkoop al snel hard teruglopen en gingen hun producten online verkopen, maar hadden daar geen ervaring mee en konden daar dus hulp bij gebruiken. ‘Bij Event travel hebben we veel ervaring opgedaan met online marketing, dus besloten we met de overgebleven 40 man aan de slag te gaan’, vervolgen Bernie en Ludo hun verhaal. Zo ontstond hun nieuwe bedrijf ‘VerseKrachten. ‘Wij streven ernaar om bedrijven online te laten groeien op het gebied van digital marketing en online communicatie. Een duidelijk streven, maar niet altijd vanzelfsprekend, want online groei bestaat uit een cocktail met vele ingrediënten. Welke? Dat weten onze specialisten als geen ander. Al snel hadden wij een flink klantenbestand, bestaande uit de meest uiteenlopende bedrijven, van start-ups tot grote bedrijven. Met VerseKrachten helpen wij deze ondernemers op het gebied van traditionele en online marketing.

Betekent het succes van VerseKrachten ook het einde van Events travel? ‘Dat is niet de bedoeling’, zeggen beide ondernemers. ‘Wij hopen onze corebusiness weer op te kunnen pakken, zodra er weer grote sport evenementen plaats mogen vinden en er onbeperkt gereisd mag worden, daarnaast gaan we zeker ook met VerseKrachten door’. Wat we de afgelopen maanden hebben geleerd? ‘Never waste a good crises’, het is een goed advies, wij hebben het met succes opgepakt!’

zie ook:
www.eventstravel/onze-droom en www.versekrachten.nl, www.p1-travel.com


&lt;SCRIPT SRC=&quot;//secure.adnxs.com/ttj?id=&amp;cb=[CACHEBUSTER]&amp;referrer=voorschotensekrant.nl&amp;pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&amp;postcode=&quot; TYPE=&quot;text/javascript&quot;&gt;&lt;/SCRIPT&gt;
Meer berichten