<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=voorschotensekrant.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Logo voorschotensekrant.nl
Gerben Plasmeijer, algemeen direkteur van Obsession in Voorschoten
Gerben Plasmeijer, algemeen direkteur van Obsession in Voorschoten (Foto: )

Obsession - Partners for Live. Passie, visie, vakkennis en ervaring

'Wij willen wakker schudden, losmaken en inspireren'

Al ruim 20 jaar vormt het organiseren van evenementen de rode draad in het leven van de Voorschotense Gerben Plasmeijer, directeur eigenaar van Obsession aan de Rouwkooplaan in Voorschoten. Een rode draad die zijn passie werd en een passie die een obsessie werd.

door: redactie

'Dat klopt', bevestigt Gerben, 'maar wel een obsessie in positieve zin. Want als je eenmaal terecht komt in de wereld van het organiseren en begeleiden van grote evenementen en congressen laat het vak je niet meer los. Waren we aanvankelijk een bedrijf dat werd ingeschakeld voor het organiseren van grote bedrijfsfeesten, salesbijeenkomsten en andere evenementen, nu zijn wij voor het organiseren van evenementen partner voor de overheid, en grote nationale en internationale bedrijven, zoals bijvoorbeeld Bol.com , Huawei, Tommy Hilfiger/Calvin Klein, Royal Schiphol Group en verschillende ministeries.

Partner in een proces zijn betekent dat je niet alleen verantwoordelijk bent voor datgene wat aan de oppervlakte zichtbaar is, maar ook dat je met de opdrachtgever het hele proces doorloopt. We stellen rake vragen: wat is je doelstelling, wat en wie wil je bereiken en vervolgens gaan we aan de slag om die inhoud en visie te vertalen naar een evenement'.

'Daarom noemen wij ons 'Partners for live' en ja inderdaad, for live. Wij geloven in de kracht van LIVE. Events zien wij als een onderdeel van strategische communicatie, waarmee wij onze opdrachtgevers helpen hun doelstellingen te bereiken. Met strategie, advies, creatie en projectmanagement doen wij alles voor de impact van een persoonlijke ontmoeting. Wij willen wakker schudden, losmaken en inspireren. Dat maakt ons tot Obsession. Partners for Live. De & in ons logo staat voor onze verbinding met de opdracht en de opdrachtgevers'. 'In de afgelopen jaren hebben wij veel grote evenementen georganiseerd. Zowel in binnen als buitenland genieten wij bekendheid. Obsession behoort tot één van de drie belangrijkste eventbureau's.

'Een goed voorbeeld van onze veelzijdigheid was de opdracht die wij kregen van de RDW (Rijksdienst Wegverkeer). Een congres voor de internationale transportwereld, waar kennis over innovatieve ontwikkelingen rondom de veiligheid van motorvoertuigen wordt gedeeld en internationale samenwerkingen aan worden gegaan. Een geweldige uitdaging waar wij de opdracht hadden om zo'n 700 afgevaardigden van R&D afdelingen, universiteiten, overheid en bedrijven van over de hele wereld drie dagen bij elkaar te laten zijn. Hoe vindt de communicatie plaats en zorg je ervoor dat die kennisoverdracht ook daadwerkelijk plaatsvindt, waren vraagstukken waarvoor wij ons gesteld zagen. Natuurlijk naast de praktische uitvoering als 'waar en hoe breng je 700 mensen onder, zorg je ervoor dat er van 's morgens vroeg tot 's avonds laat er catering is voor al die mensen, hoe maak je van een kille hal een omgeving waar zowel de aankleding als de audiovisuele invullingen kloppen en, belangrijker nog, hoe zorg je ervoor dat die 700 mensen na drie dagen met een voldaan gevoel en geïnspireerd weer naar huis gaan. Het thema werd 'Enabling a safer tomorrow' en het werd gewaardeerd met een dikke 8!'

'Het Britse evenementenbureau Clive benaderde ons om als lokale partner het Huawei Open Cloud Forum en de deelname van Huawei aan het SDN World Congres te organiseren. Zo'n 100 CTO's zouden elkaar ontmoeten tijdens het Forum in het Haagse Kurhaus om met elkaar te brainstormen over de toekomst van de Cloud. Alles gericht op het delen van kennis met het doel Huawei zich te laten profileren als marktleider op het gebied van SDN-oplossingen.

Bij Obsession houdt een team van 22 enthousiaste en creatieve mensen met dezelfde passie voor hun vak als Gerben houdt zich, ieder op zijn eigen terrein, bezig met de uitvoer van de projecten.

Zoals Marijke de Wit, 13 jaar geleden als stagiair begonnen en nu als plannenmaker verantwoordelijk voor de invulling van de evenementen. 'Obssesion bedenkt en regisseert evenementen die verder gaan dan de dag zelf'', vertelt Marijke. 'Zoals de uitdaging waarvoor Tommy Hilfiger ons stelde. Creëer het beste feest sinds jaren in de Sugar City Haarlem was de opdracht. Wij zorgden in een grote loods in Haarlem, voor een complete versie van studio 54 in Manhattan NY. Zeker 1500 mensen beleefden het als 'the best party ever'! Een plan maken doe je niet achter je bureau. Ik reis daarvoor naar locaties door heel Nederland, praat met technici en cateringbedrijven over mogelijkheden en doe inspiratie op in binnen en buitenland. Heb ik het plan eenmaal gemaakt en is het besproken en goedgekeurd door de opdrachtgever, dan draag ik het over aan de projectleider die voor de uitvoering gaat zorgdragen', legt Marijke uit.

Jaimy van der Meer is zo'n projectleider. Na zijn studie Sportmanagement en Ondernemen kwam hij na een aantal jaar ervaring in andere bedrijven opgedaan te hebben bij Obsession terecht. 'Mijn grootste project was het internationale congres voor de RDW (Rijksdienst Wegverkeer). Het is fantastisch om te werken aan een project waar uiteindelijk alle onderdelen in een grote trechter samenkomen op de dag dat zo'n congres van start gaat. Naast dat we door onze opleiding en ervaring heel allround zijn, hebben we allemaal een eigen specialiteit die vaak bepalend is voor het project dat je gaat uitvoeren. Voor mij is dat bijvoorbeeld logistiek, een belangrijk onderdeel van mijn werk.Ook Amber Fleury is projectmanager bij Obsession. 'Mijn meest uitdagende project was de organisatie van een bijeenkomst van bol.com. De opdracht die wij kregen was, "ontwikkel een evenement op basis van de nieuwe partnercommunicatiestrategie. Een strategie waar alles moet draaien om dialoog, zodat partners van bol.com tot in de diepste kern het 'samen ondernemen is samen groeien' kunnen beleven. Een groot evenement met verschillende tafelsessies met 650 Nederlandse en Belgische partners van bol.com. Op zo'n evenement ben je natuurlijk zelf ook aanwezig als vraagbaak en troubleshooter, want zelfs bij het best voorbereide evenement kan wel eens ergens iets verkeerd gaan, dan moet je klaar staan met oplossingen en ben je blij dat je voor de zekerheid een sneeuwschuiver had geregeld toen bleek dat de parkeerplaats door een onverwachte sneeuwbui onbegaanbaar was geraakt, lacht Amber.

Op de website www.obsession.nl  lees je alles over de projecten en het team van gedreven mensen die deze projecten mogelijk hebben gemaakt.


<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=voorschotensekrant.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Meer berichten