<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=voorschotensekrant.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Logo voorschotensekrant.nl
<p>Vlnr Antoinette van Deursen (directeur Kasteel Duivenvoorde), kasteelbeheerder Peter van der Meer, Dorien Broekhof van Leiden Marketing (in het raam) en Maurits von Heijden. Foto&#39;s: VSK</p>

Vlnr Antoinette van Deursen (directeur Kasteel Duivenvoorde), kasteelbeheerder Peter van der Meer, Dorien Broekhof van Leiden Marketing (in het raam) en Maurits von Heijden. Foto's: VSK

(Foto: )
Regio nieuws

Het pop-Up Streekhuis staat nu bij Kasteel Duivenvoorde

Het pop-up streekhuisje reist al sinds mei door de regio. Het mini-huisje op wielen (het doet denken aan de wagen van pipo de clown) is als het ware een mobiele VVV met informatie over de regio. ‘Op die manier willen we aandacht vragen voor alles wat dit gebied biedt’, zegt Maurits von Heijden van Wassenaar-Voorschoten Marketing. Vanaf vandaag tot en met 29 juli staat het streekhuis vlak voor Kasteel Duivenvoorde. 

Het Pop-Up Streekhuis is onderdeel van de campagne ‘Streek van Verrassingen’, een regiocollectief van de citymarketingorganisaties van Oegstgeest, Katwijk, Leiden, Leiderdorp, Voorschoten en Wassenaar. De campagne wil de eigen bewoners activeren om de omgeving te (her)ontdekken en er van te genieten en bezoekers van buiten attenderen op zee van mogelijkheden in de regio. 

Het Pop-Up Streekhuis fungeert als reizende ‘VVV’. Er is volop informatie, tips en inspiratie over en in de regio te krijgen. Van fiets- en wandelroutes, tot leuke arrangementen en geheime plekken. Ook is er het regiomagazine ‘Proef de Streek!’ te vinden met regiotips voor een dagje uit. 

Het huisje wordt ook gebruikt om media uit Nederland, België en Duitsland te laten overnachten. Er staat een tweepersoonsbed (met uitzicht op het Kasteel), er is een kitchenette en een bureau. Buiten zijn er fietsen ter beschikking. ‘Vanuit hier ontdekken journalisten de mooiste plekken in de streek! Elke genodigde krijgt een programma op maat. De één schrijft over culinaire hotspots, de ander over mooie vaarroutes’, aldus Von Heijden. ‘Zo wordt een grote variatie aan activiteiten geboden met lokale ondernemers. Dit leidt tot meer bekendheid en bezoek.’

Het streekhuisje bij Kasteel Duivenvoorde is vooral gericht op cultuur. ‘Daarvoor hebben we interesse gekregen van onder andere My Travel Secret met 100.000 volgers maar ook ‘Het is de Merckx’, uit Vlaanderen en Columbus Travel. Hierna gaat het huisje naar de Hortus Botanicus, dan komen er vooral journalisten die over flora & fauna schrijven. Als laatste gaat het huisje naar Vakantiepark Koningshof in Rijnsburg. En daar richten we ons meer op vakantie in eigen land’, besluit Von Heijden. 

Antoinette van Dorssen, directeur van Kasteel Duivenvoorde voegt er nog aan toe: ‘Dit is toch wel de mooiste plek voor het streekhuisje, met het unieke uitzicht op het Kasteel. En van hieruit is het makkelijk om de hele streek te doorkruisen.’

Meer informatie: www.streekvanverrassingen.nl/nl/tips/streekhuisje


&lt;SCRIPT SRC=&quot;//secure.adnxs.com/ttj?id=&amp;cb=[CACHEBUSTER]&amp;referrer=voorschotensekrant.nl&amp;pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&amp;postcode=&quot; TYPE=&quot;text/javascript&quot;&gt;&lt;/SCRIPT&gt;
Meer berichten