<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=voorschotensekrant.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Logo voorschotensekrant.nl
Foto:

Zakelijke rekening eenmanszaak en andere tips voor zzp’ers

De meer dan een miljoen zzp’ers in Nederland maken het aanbod aan bedrijven zeer divers. Ze geven meer kleur aan een cultuur door zich te onderscheiden met hun specialisme. Denk jij er ook over om voor jezelf te beginnen, dan kun je wel wat handige tips gebruiken. 

Zakelijke rekening

Eerst de financiën, die wil je niet door elkaar laten lopen. Tik even zzpdaily.nl zakelijke rekening eenmanszaak in en ontdek de voordelen van een zakelijke rekening: je kunt de kosten hiervan van de belasting aftrekken en houdt privé en zakelijk lekker gescheiden. Zo word je tijdens het boeken van een weekendje weg niet lastiggevallen door de geldstromen van je bedrijf, en andersom. Bovendien communiceer je op een professionele manier met je afnemers, klanten en gasten. Die betalen nou eenmaal liever op een nummer met daarachter een bedrijfsnaam dan op een bankrekening die op een persoonlijke naam staat. Dus je creëert er ook meer duidelijkheid mee. 

Je onderscheiden op sociale media

Enkele tips voor het gebruik van sociale media. Gebruik allereerst je gevoel voor humor. Een joviale insteek en zelfspot wekken meer sympathie dan iemand die zichzelf al te serieus neemt. Geef meer dan dat je neemt, oftewel: maak van je facebookpagina geen verkapte reclamezuil, maar bied een inkijkje in de vervaardiging, bereiding of herkomst van je product. Vanuit die invalshoek post je filmpjes, foto’s en andere content. Laat die zogenaamde call to action weg: geen ‘koop nu...’, ‘kijk op...’ en ‘kom snel naar...’. Zorg ervoor dat je posts nieuwsgierig maken, de consument beslist zelf wel wat hij doet. 

Denk lokaal en duurzaam

Duurzaamheid gaat in het gros van de gevallen hand in hand met besparing, maar is ook een verkoopargument. Niet uniek - het woord duurzaam wordt te pas en te onpas gecommuniceerd - maar nog steeds opvallend genoeg. Dit streven zet je kracht bij door lokaal te denken. Werk met nabij gevestigde ondernemers en lokale ingrediënten en laat de identiteit van je woonplaats een voorname rol spelen. Voorbeeld: een foodtruck-chef die soep bereidt van aardperen die om de hoek geoogst zijn, wordt eerder geproefd dan de soep van een kok die zijn ingrediënten door een groothandel uit een andere regio laat bezorgen. 

Val op met print

Nog even over de broodnodige reclame van je onderneming. Huis-aan-huis bezorgen van folders, een rondje posteren op in het oog springende plekken, flyeren tijdens gerelateerde evenementen. Het doet wonderen in een tijd waarin iedereen gewend is reclame via zijn smartphone te ontvangen. Dat er moderne communicatie bestaat, wil niet zeggen dat de oldschool manieren niet meer werken. Ze zijn wel goedkoper geworden, dus maak daar gebruik van en verras met papieren promotie! 


<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=voorschotensekrant.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Meer berichten