<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=voorschotensekrant.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Logo voorschotensekrant.nl
<p>2021 werd het beste jaar ooit voor ons bedrijf, vertelt Gerben Plasmeijer, wij hebben zin in het jaar 2022!</p>

2021 werd het beste jaar ooit voor ons bedrijf, vertelt Gerben Plasmeijer, wij hebben zin in het jaar 2022!

(Foto: Ellen de Vette)

Obsession organiseerde het eerste online evenement voor Hugo de Jonge

‘Maart 2020, we stonden op het punt een recordjaar te gaan beleven, de eerste persconferentie zette direct alles op zijn kop’. Gerben Plasmeijer directeur van het zakelijk evenementenbureau Obsession kijkt terug op een veelbewogen jaar. Wat een rampjaar leek te worden zou uiteindelijk het beste jaar ooit zijn voor het bedrijf.

‘Onze minister president Mark Rutte zette met één bericht een streep door alle (grote) evenementen, al ons werk weg, ik was echt even helemaal verdoofd. We moesten stoppen, al het werk en voorbereidingen voor evenementen de prullenbak in. Geen zicht op nieuwe aanvragen. Dit betekende het einde van Obsession, speelde door mijn hoofd. Maar toen moest meteen de knop om. We hadden 34 projecten in uitvoering, er moesten contracten worden ontbonden, afspraken verzet, twee weken hebben we met man en macht gewerkt om alles af te wikkelen’.

Het eerste landelijke digitale evenement voor ministerie VWS.
‘Daarna kwam een moment van bezinning, wat nu? Wachten op beter? We kregen tijd om onze bedrijfsdoelen te gaan realiseren; digitaliseren en verduurzamen waren onze speerpunten voor de komende jaren. Maar er kwamen ook snel vragen vanuit onze opdrachtgevers. Al snel werden we benaderd door het ministerie VWS: kunnen jullie ons helpen online de corona-app te presenteren aan heel Nederland? De opdracht werd een succes, met het digitale evenement bleken wij in één klap een gigantisch bereik te hebben en dat smaakte naar meer. We zagen weer nieuwe kansen en mogelijkheden!’

In de prijzen, Goud Global Eventex B2E Event
‘Wilden wij onze naam behouden als belangrijke organisator van zakelijke evenementen, dan moesten wij deze digitale mogelijkheden verder ontwikkelen.

Er bleek online veel mogelijk maar wel met beperkingen als het grootschalig werd ingezet én we misten de creatieve invulling. We besloten daarom al snel naast Obsession een nieuw bedrijf te starten: Square.live, een heel nieuw concept voor het organiseren van digitale evenementen. Door het enthousiasme en de creativiteit stroomde de adrenaline weer door onze aderen want de mogelijkheden bleken eindeloos. Er kwamen opdrachten binnen van KPN, Bol.com, Farmaceuten, Gemeentes en Ministeries, zelfs Microsoft schakelde ons in voor het leveren van maatwerk bij een groot digitaal project. Voor KPN organiseerde we Mission Maximize, een virtuele sales Kick-off voor 2000 medewerkers. Het werd een groot succes, wij werden ermee bekroond met goud tijdens de 11e editie van de Global Eventex B2E Event Awards. We stonden direct op de kaart met onze digitale evenementen.

Bij de start van Squares hebben we ons idee ook ingeschreven bij een landelijk initiatief van het ministerie BZK. Ze hadden een challenge uitgeschreven voor bedrijven die een goed idee/antwoord hadden op de 1,5 meter samenleving en Corona. De winnaar werd beloond met een ontwikkelbudget en een opdracht van het ministerie. We wonnen deze competitie en kregen daarmee bevestiging dat we goed bezig waren!’ 

Siemens Kerstival
‘Met Squares hebben wij inmiddels diverse online ontmoetingspleinen ingericht. Van inhoudelijke evenementen voor de overheid tot modeshows voor Tommy Hilfiger. Voor Siemens organiseerden wij het Siemens Kerstival. Geheel in Dickens stijl richtten wij een kerstdorp in, dat door 650 medewerkers van Siemens digitaal bezocht kon worden. Zij konden in het kerstdorp bijvoorbeeld een bezoek brengen aan de tentoonstellingen in het Mauritshuis en de Nieuwe Kerk maar ook op het digitale hoofdkantoor van Siemens konden ze de directie ontmoeten. Een pubquiz en een selfie competitie zorgden voor interactie met en tussen de bezoekers’.

Opening Mall of the Netherlands
‘Een ander groots evenement waar Obsession in het afgelopen jaar mee kon laten zien waar toe het in staat is, was de opening van The Mall of the Netherlands. In opdracht van eigenaar Westfield moest er een groots openingsfeest van internationaal allure worden georganiseerd. De livestream en albumpresentatie van Lady Gaga, uitgezonden in 20 Westfield locaties over de hele wereld, was daarbij het hoogtepunt. Middels een intieme concert setting op het parkeerdek van het winkelcentrum leek het echt alsof Lady Gaga en Tony Bennett persoonlijk aanwezig waren. De openingsactiviteiten en het concert eindigen met een gigantisch vuurwerk dat in de wijde omtrek te bewonderen was’.

World-class Workplace
‘Jaarlijks reikt de organisatie Effectory prijzen uit aan (inter)nationale werkgevers die uitblinken in het stimuleren van medewerkerbetrokkenheid; de World-class Workplace 2021 awards (WCWP). Wij kregen de opdracht hiervoor een uniek online concept te ontwikkelen. Het evenement moest de winnaars in het zonnetje zetten en nieuwe bedrijven inspireren om ook een World-class Workplace te worden’.

Nieuwe mogelijkheden.
Nu Obsession grote stappen had gemaakt op het gebied van digitalisering en duurzaamheid kwam een volgende kans voorbij. ‘Een congresbureau Congres By Design kwam op mijn pad’, zegt Gerben. Een prachtig bedrijf gespecialiseerd in wetenschappelijke nationale en internationale congressen. In de vestigingen Harmelen en Groningen zitten nu ook collega’s’, zegt hij trots.

‘Afgelopen maand hebben we een grote opdracht binnen gehaald die erg belangrijk is voor de 071 economie. Het EuroScience Open Forum (ESOF) is een tweejaarlijkse, pan-Europese, algemene wetenschap congres en vindt plaats in juli 2022 tijdens het ‘European City of Science Leiden 2022’.

‘Samen met Congres by Design bestaat de GMI groep nu uit drie evenementen bedrijven en vertegenwoordigt het circa 50 medewerkers. Dit biedt mij nu de mogelijkheid om overkoepelende diensten zoals administratie en HR in huis te halen en voor al deze mensen een nog betere werkgever te zijn’.
Zin in het jaar 2022
‘We zitten op dit moment met de Corona besmettingen en de daarbij behorende maatregelen weer in dezelfde situatie als maart 2020, echter Obsession en daarmee ook Squares en Congres by Design staan er nu totaal anders voor. We hebben ontzettend veel geleerd en hebben ons diverse aanvullende expertises eigen gemaakt. Afgelopen jaar heeft ons heel veel gebracht, we hebben onze doelen behaald, we zijn creatiever geworden, weerbaarder en als bedrijf letterlijk en figuurlijk enorm gegroeid. De mogelijkheden met digitale evenementen zijn gigantisch. Het zal in de toekomst ook onderdeel blijven uitmaken van onze diensten. Niet alleen door de pandemie maar ook doordat mensen anders hebben leren werken en we duurzamer willen gaan ondernemen. Hybride evenementen worden de toekomst. De genodigden kunnen dan zelf bepalen of ze het evenement online of fysiek bij willen wonen’.

‘We kijken reikhalzend uit naar het moment dat we mensen weer zakelijk bij elkaar kunnen brengen en onze opdrachtgevers helpen om medewerkers te bedanken en te betrekken bij hun merk en organisatie.
Na bijna twee jaar thuiswerken is het intensieve contact tussen werkgever en medewerkers verloren gegaan. Daarnaast snakt iedereen naar het gezellige contact met collega’s. Er staat veel te gebeuren in 2022 en wij kijken uit naar deze evenementen. Het coronatijdperk heeft ook bewezen hoe belangrijk de ontmoeting tussen mensen is. Door de ontwikkelingen hebben we er voor gezorgd dat mensen niet de hele wereld over hoeven te vliegen voor een congres of evenement. Iets wat belangrijk wordt als we willen bijdragen aan een groenere wereld.
We hebben zin in 2022’, besluit Gerben zijn verhaal.


&lt;SCRIPT SRC=&quot;//secure.adnxs.com/ttj?id=&amp;cb=[CACHEBUSTER]&amp;referrer=voorschotensekrant.nl&amp;pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&amp;postcode=&quot; TYPE=&quot;text/javascript&quot;&gt;&lt;/SCRIPT&gt;
Meer berichten